Sådan sikrer du bedst din virksomhed mod ulykker

Vil du gerne sikre, at din virksomhed og arbejdsplads er 100% sikker at opholde sig i og på? Der er flere forskellige ting, som du kan gøre for at sikre din virksomhed mod ulykker og uheld.

I første omgang vil det betyde meget, at du har medarbejdere, der ved, hvordan de skal agere i forbindelse med et uheld eller pludselig sygdom såsom et hjertestop. Derfor vil det også være en god ide at have et årligt førstehjælpskursus, og at det nødvendige førstehjælpsudstyr er tilgængeligt på arbejdspladsen.  

Sørg for, at alle medarbejdere har et førstehjælpskursus

Du kan sørge for øget sikkerhed ved at bruge en dag på LifeAid’s udvidet førstehjælpskursus, hvor dine medarbejdere kan blive klædt godt på til at håndtere eventuelle ulykker. De vil blive i stand til at yde førstehjælp i rigtig mange forskellige situationer, der blandt andet tæller alvorlige ulykker på arbejdspladsen.

Med et udvidet førstehjælpskursus bliver deltagerne i stand til at kunne håndtere el-ulykker, skoldninger, forbrændinger og livstruende blødninger samt en række andre alvorlige situationer. Det er derfor en god investering i alle medarbejderes sikkerhed på arbejdspladsen.

Det betyder ikke noget, hvor din virksomhed er placeret i landet. LifeAid tilbyder førstehjælpskursus i mange forskellige byer som København, Odense, Aalborg og Aarhus.

Det rigtige udstyr er vigtigt

Det er ikke sikkert, at det er nok med et førstehjælpskursus, hvis du gerne vil være helt sikker på, at du er bedst muligt forberedt på arbejdspladsen. Det er derfor vigtigt, at der er det rette førstehjælpsudstyr til rådighed for dine medarbejdere efter deres førstehjælpskursus. 

Du kan med fordel købe en førstehjælpskasse, der indeholder alle de vigtigste ting til håndtering af skader. Herefter kan du altid tilkøbe andet udstyr ved siden af, som du føler, der mangler i kassen. Dét kan du altid købe hos LifeAid, da du her er sikker på, at førstehjælpsudstyret er af høj kvalitet. Det skal nemlig være udstyr, som du kan stole på, når det virkelig gælder.

Hav en hjertestarter på arbejdspladsen

Det bedste redskab, dine medarbejdere kan have adgang til i tilfælde af et hjertestop, er en hjertestarter. Du kan derfor med fordel overveje at investere i en hjertestarter til arbejdspladsen, for de redder hvert år liv over hele Danmark.

En hjertestarter er nem at bruge. Så snart dine medarbejdere og kollegaer har lært den at kende på et førstehjælpskursus, er de i stand til at betjene hjertestarteren i en akut situation.

Lignende indlæg

Hav styr på reglerne omkring forældremyndighed 

Forældremyndighed refererer til de rettigheder og ansvar, som forældre har over deres børn. Dette inkluderer beslutninger vedrørende barnets opdragelse, uddannelse, sundhed og generelle trivsel. Når forældre skiller sig eller ikke længere kan samarbejde om barnets anliggender, kan det blive nødvendigt at indgå juridiske processer for at fastlægge, hvordan forældremyndigheden skal fordeles. En advokat til sager […]